Eesti Kunstimuuseum logoEesti Kultuurkapital logo
Eesti Kultuurkapitali ostud

Maal
Graafika
Skulptuur
Installatsioon
Videokunst
Fotokunst
Uus meedia

Kunstnikud A-Z

Üldinfo

Tagasiside

copyright

Toomas Kalve
 teos
järgminejärgmine suurendasuurenda
Maalikunstnik Imat Suuman, muusik Sass Müller, muusik Imboil
1993. Foto. 12x16.
Kommentaarid alla

Kalve portreed ja fotolavastused on valminud vaid mõni aasta tagasi, kuid mõjuvad sajandivanustena. Mõnedel piltidel rõhutavad vanust kulunud nikerdatud raamid. "Kolm graatsiat" ja "Eesti suvi" meenutavad erootilise foto sünniaegu. Portreed esitavad eelmise sajandi alguse vaimus poseeritud ja atribuutidega elavdatud ülesvõtteid äri- ja vaimuilma esindajatest (Dimitri Demjanov, Eenok Haamer), igihaljast poeetilist visiooni naisest (Kauksi Ülle, Doris Kareva), kujutlusi veidi pahelisest, kui erutavast ateljeeatmosfäärist ja boheemlaskonnast (Destudio fotograafid koos modellidega; Imat Suuman, Aleksander Müller ja Imboil). Mustvalged koloreeritud pildid (Destudio, Aleksander Suuman, Hasso Krull) viivad tagasi värvifoto eelsesse aega, paarisfotod (Imat Suuman, Aleksander Müller ja Imboil; Hasso Krull) esimeste liikuvate piltide ja filmikunsti alguse juurde. Kalve lavastab inimesi, mängib fotograafia tehnilise arengu ja zanrite kujunemislooga ning kasutab digitaalajastul järjekindlalt vana fototehnikat. "Vanad optikad on sellepärast head, et vanas klaasis pole pingeid. Mida pingevabam on aga klaas, seda puhtab ja parem kujutis tuleb. Vana objektiiv näeb ja tunneb rohkem, ta on nagu vana inimene, kes oskab fikseerida olulisema. Olen mõelnud, et võib-olla pole vanad objektiivid nüüdisaegsete asjade pildistamiseks tehtudki."*

Anu Allas

* Toomas Kalve valguse ja varju jälil. Tiit Tuumalu intervjuu Toomas Kalvega. - Postimees, 1997, 26. veebruar.

üles