Eesti Kunstimuuseum logoEesti Kultuurkapital logo
Eesti Kultuurkapitali ostud

Maal
Graafika
Skulptuur
Installatsioon
Videokunst
Fotokunst
Uus meedia

Kunstnikud A-Z

Üldinfo

Tagasiside

copyright

Lola Liivat
 teos
suurendasuurenda
Triptühhon
1972.Õli, papp,assamblaaž. 92x73
Kommentaarid alla
Lola Liivat: "Ma olen vana ja paadunud abstraktsionist, olen kujutava kunsti vaenlane. Mis on kujutamine - ma parem väljendan. Kujutav kunstnik vaid kujutab õpitut tehnika varal, aga kus on tema suhtumine? Polegi.
Abstraktsel kunstil on seevastu laiad piirid. Maalisin näiteks linnutee. Kuidas seda ikka maalida kui mitte abstraktselt: inglitiivakestega või?"*

Tartu kunstnik Lola Liivat oli esimesi naismaalijad Eestis, kes võttis 1960. aastail omaks abstraktse kunstikeele ja arendas selles välja isikupäraselt romantilise väljenduslaadi. Liivati esimene kontakt abstraktsionismiga tekkis 1957. aasta Moskva Noorsoofestivali päevil, mil ta tutvus abstraktse ekspressionismi võtmes töötavate noorte USA kunstnikega. Abstraktse ekspressionismi rütmikalt pulsseeriva maalikeele mõjutustel kujundas Liivat barokselt dünaamilise maalistiili, mis üldistab looduskogemusi, esitab vorme nende liikumises ja rõhutab meeleolu. Meeleolukuse taotlustest kõnelev Liivati maalikeel rajaneb värvikirevatele maalikäikudele ja paistab silma intensiivsete toonide rohkusega. 1960-1970 kasutas Liivat sageli assamblaaži, liites maaliga mitmesugustest pastadest koosnevaid struktuure.

Eha Komissarov

* Aigi Viira, Kunstnik Lola Liivat paiskab oma salamõtteid piltidesse. - Postimees, 1998, 29. detsember.

üles