Eesti Kunstimuuseum logoEesti Kultuurkapital logo
Eesti Kultuurkapitali ostud

Maal
Graafika
Skulptuur
Installatsioon
Videokunst
Fotokunst
Uus meedia

Kunstnikud A-Z

Üldinfo

Tagasiside

copyright

Kaljo Põllu
 teos
suurendasuurenda
Iive. Iive.
1967. Puit, plastmass, assamblaaž, segatehnika.
Kommentaarid alla
"Kaljo Põllu looming sisaldab /.../ ajastuomaseid murdumisi. Tema nooruse ""tormid ja tungid" vallandusid ajal, mil Läänes kinnistusid valitsevate kunstisuundadena muu hulgas ka pop- ja opkunst. On ootuspärane, et Eesti noor ja trotslik kunstnikkond üritas "sulaaja" nappide võimaluste kiuste sellele kaasa elada. Kaljo Põllu, kes pärast Kunstiinstituudi lõpetamist 1962. aastal siirdus Tartu Ülikooli Kunstikabinetti juhatama, kujunes mõne aastaga selliste ettevõtmiste üheks vaimseks liidriks. Aastail 1967 - 1972 Kunstikabineti juures tegutsenud kunstnikerühmitus "Visarid" vahendas kohalikku kunstiellu Lääne kunstikirjandust, tõlkis ja propageeris selles leiduvaid ideid rühmituse tõlkekogumikes ja viljeles ka ise vastavaid kunstisuundumusi. /.../ Bridget Riley ja Victor Vasarely optilised eksperimendid on ilmsesti olnud innustajaks selliste tööde sünnile nagu "Üles ja alla" (1969), "op.-valgus nr.1" (1967), "Op. nr. 10" jt. Samas pole Põllule võõras ka Duchamp´i kirg hävitada elu ja kunsti vaheline piir ("Iive, iive", 1967). Kogu popkunsti tehniline tulevärkm- ready-made, assamblaaž, kollaaz- oli sel ajal Kaljo Põllu eluline ja kunstiline stiihia, mida ta /.../ produtseeris sümbioosis kohaliku kunstikogemusega."


Johannes Saar, Kaljo Põllu.- Eesti Kunstnikud 1. Sorose Kaasaegse Kunsti Keskus. Tallinn, 1998, lk. 173.
üles