Eesti Kunstimuuseum logoEesti Kultuurkapital logo
Eesti Kultuurkapitali ostud

Maal
Graafika
Skulptuur
Installatsioon
Videokunst
Fotokunst
Uus meedia

Kunstnikud A-Z

Üldinfo

Tagasiside

copyright

Liina Siib
 teos
eelmineeelminejärgminejärgmine suurendasuurenda
Boeuf A La Tartar.
2001. Sarjast "Movie Posters". Fototöötlus, inkjet-trükk. 105x68.
Kommentaarid alla
Esmakordselt eksponeeritud Ljubljana 24. graafikabiennaalil 2001.

Liina Siibi fiktiivsed filmiplakatid põhinevad maailma erinevais paigus tehtud fotodel, millele on lisatud kõigi filmitööstuse reeglite kohaselt konstrueeritud atribuudid alates filmi pealkirjast kuni tootjafirma nimeni. Pealiskaudsemal vaatlemisel vägagi usutavalt mõjuvatel plakatitel ilmnevad alles tähelepanelikumal uurimisel häirijad ("in association with Winter Disaster Clubs", "Mike Mainstream" jms.), kus vint on juba liiga üle keeratud, et mitte kahtlustada pettust. Erinevalt tavapärasest meediapraktikast, kus illusiooni püütakse välja pakkuda võimalikult "reaalsena", esitatakse siin lavastusena pilte, mis seda tegelikult ei ole. Samamoodi võiks igaüks täiendada mõnd fotot omaenese pildialbumist ja olla staar, kaanetüdruk ja kangelane, siseneda ihaldusväärsesse olematusse maailma. Et suuremal osal fotodel on naised (kui kindel publikumeelitamise kujund ja filmitööstuse sihtgrupp, aga ka autori huviobjekt) ning "rezissöörid" ja "tootjad" enamasti mehed, kutsub see loomulikult otsima feministlikke vihjeid. Siiski pole Siib barrikaadidele kutsuv naisõiguslane, vaid pigem "välisvaatleja", jälgija, kelle pilgus puudub sentiment.* Kontakt vaatajaga saavutatakse eelkõige läbi äratundmisrõõmu ja samastumisvajaduse, mälupiltide ja fantaasiamängude kaudu, mis toituvad stereotüüpidest ja elavad idealiseerimisest.**

Anu Allas

* Heie Treier, Ihad ja kujutelmad. Liina Siibi plakatid fiktiivsetele filmidele. - Vikerkaar, 2002, 7, lk. 60.
**Eha Komissarov, Liina Siib. Filmist välja tagauste kaudu. Liina Siibi näituse "Klips!" buklett. Hansapanga galerii, 24. 07.-24. 08. 2002.

üles